fredag 18 december 2015

Dockan - skriven av en anonym författare



Jag har alltid haft en kraft inom mig som velat komma ut. Det hade jag visst redan när jag var liten. Men det var inte förrän förra veckan som något hade hänt.

 Jag heter Jade jag är 16 år, men inte en vanlig 16 åring. Jag har alltid varit udda. Jag hade aldrig lekt med kompisar eller leksaker. Jag har svart hår och nästan svarta ögon. Min hud är blek och jag har alltid ringar under ögonen. Jag är rätt bra i skolan, men jag blir mobbad jag blir alltid nertryckt av några populära tjejer i klassen. Men sedan förändrades allt.

 Jag var på väg hem från skolan. Lena, en av dom populära tjejerna, hade satt på kranen vid toaletten och tryckt ner mitt huvud i vasken. Så nu var mitt hår blött och eftersom det var minusgrader ute så frös mitt hår till is. Jag gick in i en affär för att värma mig. När jag gick in såg jag massa konstiga saker som voodoodockor, spåkulor, uppstoppade djur och konstiga stenar. Jag hade alltid velat ha en voododocka så jag tog en voodoodocka och gick till disken och la fram dockan. ”Det här kommer till” grymtade mannen bakom disken och la fram en nål och ett papper. Jag var på väg ut när jag hörde mannen säga:”var försiktig”. Jag nickade bara förvirrad. När jag kom ut kollade jag på pappret där stod det:
GÖR EN AV DOM HÄR SAKERNA OCH TÄNK PÅ DEN PERSONEN SOM SKA UTSÄTTAS
TICKA NÅL: GER SMÄRTA
HÄLLA GLAS VATTEN:GÖR BLÖT
TANKE KONTROLL :GÖR VAD MAN TÄNKER.

Jag skrattade lite för mig själv. De hade gjort en lista hur man använder dockan. Som om det skulle funka.

 Nästa dag i korridoren kom Lena och hennes vänner, jag hade tagit med mig dockan och de såg den.” Leker du med dockor tönt” hånade hon mig och de andra skrattade. Sen gick de förbi mig och puttade in mig i skåpen. Jag blev så arg att jag bara tog nålen till dockan och stack voodoodockan med nålen och tänkte på Lena. Jag trodde inte det skulle hända något. Jag var bara så arg. Men framför mig krampade sig Lena. Hon höll sig för magen och trillade på marken. Tjejerna skrek till och böjde sig ner till henne. Jag kollade på voodoodockan, nålen satt i magen. Jag kollade skrämt på dockan och sen på Lena men sen gick det upp för mig jag kunde äntligen ta hämnd på Lena och tjejerna. Jag tog voodoodockan och tänkte på Sandra (en av tjejerna som är med Lena). Sen såg jag Sandra putta Lilly som stod vid Lena, hon trillade och blev rasande. Sandra kollade på sina händer och såg förskräckt ut, men Lilly var arg. Hon slog på Sandra och sen blev det slagsmål. Jag log för mig själv.

 Det gick några dagar och jag fortsatte att ta hämnd, men sen blev det något konstigt med voodoodockan. Den försvann från mitt skåp och hemifrån i flera timmar. Den var också motstridig. Jag kunde inte utföra min voodookraft längre, så jag kastade den. En kväll när jag skulle lägga mig, såg jag voodoodockan på mitt nattduksbord och mitt hjärta bultade. Men det var något som var mer annorlunda och då kom jag på det. Dockan log. När jag köpt den hade munnen bara varit ett streck, men nu log den. Jag ville springa därifrån men jag kunde inte röra mig. Voodoodockan gled fram till mig, sen kände jag smärta på min högra sida. Jag kollade. Där var en stor nål som satt i magen. Jag försökte dra ut den, men det gick inte. Sen kände jag smärta på min vänstra sida, en nål till. Jag trillade på marken och allt svartnade.

 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar