tisdag 8 december 2015

De mörka - skrivet av en anonym författare



Det var en mörk vinternatt. Jag cyklade hem för jag hade varit hos en kompis. Jag hade precis cyklat förbi skolan när jag ser en svag lampa lysa från skogen och en gren bryts inne bland träden. Jag hör hur någon prasslar i löven inne i skogen. Jag kliver av cykeln och går in i skogen. Jag ser hur en svart kappa rör sig bland träden. Kappan rör sig längre och längre in i skogen. Jag följer efter den svarta kappan. Det blir mörkare och mörkare och det blir svårare att se den mörka kappan. Jag hör hur en dörr öppnas och jag ser ett svagt sken. Jag ser hur den mörka kappan går in i huset och jag följer efter. Jag kommer fram till huset och in genom ett fönster. Jag ser hur han tar fram något ur sin ficka men jag ser inte vad det är. Plötsligt ser jag hur personen blänger till på mig. Jag ser att det är en kille. Han börjar närma sig dörren. Jag gömmer mig bakom ett träd. Han går ut och jag tror att han ser mig. Jag börjar springa och han följer efter mig. Jag kollar bak och ser hur han tar fram en sak ur fickan. Det är en pistol. Jag blir livrädd och börjar skaka. Jag springer sicksack mellan träden och snubblar över en gren. Jag blir helt paralyserad och kan inte tänka normalt. Jag försöker att resa mig men jag sitter fast med foten under en gren. Jag hör hur han avfyrar ett skott.

 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar